شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

گرافيك و خلاقيت

چهار دروغ بزرگ درباره موفقيت

۸۶ بازديد

_دروغ بزرگ اول : فقط خواستن، سبب موفقيت مي‌شود
بسياري از مردم خواستن را با انگيزه اشتباه مي‌گيرند. آنها تصور مي‌كنند چون چيزي را به شدت مي‌خواهند پس انرژي كافي براي دست يابي به آن را خواهند داشت ولي خود شما چند نفر را مي‌شناسيد كه اشتياق شديدي براي داشتن چيز هاي بيشتري در زندگي خود داشته‌اند؟  و چند نفر از آنها اين خواستن را براي مدت طولاني در وجود خود حفظ كرده اند
و چند نفر  از آنها در حال دستيابي به آرزوي خود هستند ؟درواقع همه‌ي انسانها سلامتي، ثروت و شادي را مي‌خواهند و تقريبا كمتر كسي پيدا مي‌شود كه به هر سه‌ي آن ها برسد.
_طبق تحقيقات از هر ۱۰۰ نفري كه كار كردن را در سن ۲۵ سالگي شروع مي‌كنند، در سن ۶۵ سالگي:۶۳ نفر به كمك مالي تامين اچتماعي، خانواده، دوستان يا صدقه متكي هستند.۲۹ نفر مرده اند۳ نفر هنوز كار مي‌كنند۴ نفر پول كافي براي بازنشستگي خود پس انداز كرده اند و فقط يك نفر ثروتمند شده 
چهل سال تلاش و برنامه ريزي براي آينده و فقط پنج نفر -تنها ۵ نفر از ۱۰۰ نفر- بالاخره به موفقيت مي‌رسند!

_دروغ بزرگ دوم : سخت كوشي سبب موفقيت مي‌شود
آيا اگر ساعات كار خود را دو برابر كنيد، به موفقيت خواهيد رسيد ( يا اينكه مجبور ميشويد از همسرتان جدا شويد )
به هيچ وجه توضيه نمي‌كنم كه سخت كوشي نكنيد. بلكه مي‌گويم سخت كوشي لزوما پيش نياز موفقيت و دست يابي به آنچه مي‌خواهيد نيست.سخت كوشي، امتياز بزرگيست ولي پاسخي كه به دنبال آن هستيم محسوب نمي‌شود.
_دروغ بزرگ سوم : انسان خوب بودن سبب موفقيت مي‌شود
انسان خوبي باشيد چيز ديگري را توصيه نمي‌كنم.ولي شما را به خدا فقط انسان خوب بودن چه ربطي به موفق شدن دارد ؟!يعني هيچ خطاكار موفقي نمي‌شناسيد ؟
آيا تا به حال نشنيده ايد كه پول، وجدان ندارد ؟برايش فرقي نمي‌كند كه كجا و به دست چه كسي كي‌رود؟ تندرستي و علم و دانش نيز چنين هستند.
_دروغ بزرگ چهارم : داشتن تحصيلات عالي باعث موفقيت مي‎‌شود
باز هم توصيه نمي‌كنم دست از تحصيل برداريد زيرا توصيه شده است كه ز گهواره تا گور، دانش بجوي.ولي از طرفي بدانيد كه دنيا پر است از تحصيل كردگان بيكار 
تحصيلات -به تنهايي- اصلا چيزي را تضمين نمي‌كند.مدارك تحصيلي نشان مي‌دهند كه ما چه درسهايي را خوانده ايم و در چه امتحانهايي، نمره‌ي قبولي گرفته ايم.
داشتن تحصيلات عالي نيز مانند سخت كوشي و انسان خوب بودن، مفيد و نيكو است.
 ولي هيچ يك از آنها به تنهايي پيش نياز موفقيت به حساب نمي‌آيد._مجله نبوغ مالي

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.